Silje Morønning

Ridetur & mimrestund før ferden går videre

• Publisert: 18.05.2015, 07:12
  • Kategori: med Vegard på tur i Costa Rica/Panama
  • Vi koser oss fremdeles med sol, varme og late dager. Etter forrige blogginnlegg har vi forflyttet oss til andre kystsiden av Costa Rica, stillehavssiden. Vi kjørte buss i tilsammen 10 timer og ferge i 1 time, før vi til slutt kom frem i Montezuma helt sør på Nicoyapeninsulaen. Der koste vi oss i 3 netter, med hesteridning og bading før vi reiste videre til Santa Teresa. Her har vi nå vært i 3 dager, og levd late dager med både strand og basseng. I morgen reiser vi videre, mest sannsynlig til Manuel Antonio for nok et par late dager der. Vegard liker best å bli på et sted lenge og helst ikke tilbringe så mange timer på buss, mens jeg helst vil se alt og oppleve alt. Eller, det blir vel heller at jeg vil vise han så mye som mulig av det fantastiske landet mitt, for jeg har jo allerede vært på alle stedene vi reiser til. Jeg tror han syns jeg skravler litt mye..uansett hvor vi går så er det ett eller annet minne som kommer frem som jeg bare må dele med han; enten det er minnet om at jeg har vært på den og den restauranten og sittet i det hjørnet og spist den retten og at ananasen de hadde på den pizzaen var kjempegod, eller noe litt mer interessant som at forrige gang jeg var her dro jeg og den tyske venninna mi på beachparty, hvor jeg ble dopa og ente opp på skumparty etterfulgt av å nakenbade i havet og miste alle klean mine for så å sitte på bagasjeplanet til vilt fremmede i en halvtime før vi ente opp i en villa i huttiheita med basseng og mye god nattmat og basically hadde den artigste natta i livet våres- så langt. Med andre ord; første gang en fyr stappa noe i drinken min - storkoste jeg meg! Ikke akkurat hva man skulle tro ville skjedd etter noe sånt? Og det hadde sikkert endt mye verre, hadde det ikke vært for at det var så artig å danse i skummet at jeg helt glemte å drikke opp hele drinken. Det er så rart(og skremmende) å tenke på at det er hele 3 år siden uvitende Silje på 16 år ante fred og ingen fare med stor sett alt her.. herregud så mye jeg har lært etter den gang, som å ikke sette ifra meg drinken min på et utested- for så å drikke av den etterpå. Nå derimot føler jeg meg som en helt annet person enn den jeg var for 3 år siden, jeg har erfart alt for mye til å ikke kunne ha endra på meg- og jeg vet at verden slettes ikke er en dans på roser, slik jeg engang så for meg.

..anywaysss, her er noen bilder fra de siste dagene!

På ferge mellom Puntarenas og Paqueras

Og Vegard syns det var kjempegøy å leke cowboy for en dag! Spesielt da hesten prøvde å bade med han, haha.

Jeg var så heldig og fikk ri guiden sin hest(som var desidert best tatt vare på) på tur tilbake, noe han aldri hadde latt noen gjøre før!

Lula <3

17. mai "feiring" i bassenget

Ei søt lita smiskeberte som gjerne kunne tenkst seg en skinkebit! (noe hun selvfølgelig fikk)

• Publisert: 18.05.2015, 07:12
  • 6 kommentarer
  • Oppdatering fra kjæresteparet i Costa Rica

• Publisert: 12.05.2015, 02:43
  • Kategori: med Vegard på tur i Costa Rica/Panama
  • Flyet hans ble utsatt en dag, men til slutt fikk jeg vær med kjæresten min igjen <3 Nå er det 2 uker siden Vegard kom, og også siden forrige oppdatering her på bloggen. Etter noen netter i hovedstaden med mastersuite på superfint hotell og litt sightseeing tok vi buss til Karibien. Her har vi slappa av på stranda, svetta masse i varmen, sykla litt rundt, vært i en nasjonalpark, innom et dyrerehabiliteringssenter, kakaoplantasje og sett mange ville aper, dovendyr, fargefulle frosker og giftige slanger.

I slutten av forrige uke dro vi på en firedagers tur til Bocas del Toro i Panama hvor vi snorkla og tja, kosa oss rett og slett. For det er stort sett det vi har gjort hele tiden - kosa oss. Det var 2. gangen vi var der; Vegard besøkte meg jo da jeg bodde her i 2012/13, og selv om vi ikke hadde like god tid som vi har nå fikk vi fortsatt gjort mye - blant annet reist til Panama. Nå er vi tilbake på Playa Chiquita noen minutter sør for Puerto Viejo de Talamanca og planlegger turen videre. Vegard har mer eller mindre sagt ifra seg alt ansvar for å planlegge oppholdet våres her, annet enn at han ser bilder fra forskjellige steder i Costa Rica nå og da og sier "dit syns jeg vi skal dra".

Kommer til å legge ut mange flere bilder og skrive mere senere når vi har litt raskere nett.  Frem til da får dere nøye dere med dette.
    (Jeg har også lagt ut noen bilder på instagram; Siljeawzm)