Silje Morønning

Hjem til kulda

• Publisert: 17.06.2015, 13:50
  • Kategori: med Vegard på tur i Costa Rica/Panama
  • Etter å ha holdt det hemmelig i 2 mnd, overraska jeg Vegard på flyplassen med at jeg skulle være med han hjem! Det var litt artig, for da Vegard så at taxisjåføren tok ut bagasjen min også(som sto bakerst i maxitaxien så Vegard ikke skulle se det før vi ankom flyplassen), sa han; "Neineinei, no ha dom gjort det feil, Silje, dom ha tatt med din og. Uff.." - mens jeg sto der og glisa. Det tok litt tid før han skjønte det, men til slutt kom smilet haha. Vi kom altså begge hjem til Norge for snart 2 uker siden, og fordi United Airlines ankom forsinka, as usual, rakk vi ikke toget våres nordover - så da måtte vi vente på neste, og også bruke en formue på nye billetter - trodde vi. Jeg hjalp ene nsb dama med å oversette til et spansk par og fikk som takk to nye billetter! Flaks i uflaksen! Vi måtte likevel vente noen timer på neste tog, noe som var skikkelig leit da vi ikke rakk det første med omtrent 7 sekunder, døran på toget lukka seg akkurat idet vi løp ut fra gardermoen.. KJIPT.

Onsdag kveld(3. juni) sto jeg av toget på Alvdal, mens Vegard reiste videre til Os. Etter 2 mnd med planlegging og å holde hjemreisen hemmelig for å overraske hovedsaklig Vegard & mamma, gikk jeg inn på Spar og fikk høre at hun hadde reist til Oslo for litt under 2 timer siden. Faen. Jeg som hadde gleda meg sååå lenge til å sprette fram bak henne på jobb. Hun ble borte litt over ei uke og forrige fredag kom hun hjem i en litenhalvtime før det bar rett på jobb. Da var ferien over.

Som jeg har fått høre av utallige venner etter at jeg kom hjem, var jeg ganske dårlig til å oppdatere bloggen. Skal derfor gjøre en liten innsats de neste dagene og skrive noen innlegg om de 5 ukene vi tilbrakte i Costa Rica(& Panama)... så alle nysgjerrige sjeler får kose seg med feriebildene våres og drømme seg bort til varmen - norsk vår 2015 - ikke akkurat noe å skryte av!

Nå er jeg iallfall hjemme igjen, hjemme i kulda, og selv om det er kjempekoselig å være tilbake lengter jeg allerede etter neste eventyr. Og uten at noe er bestemt kan jeg vel nevne at jeg bl.a. har fått to jobbtilbud i Frankrike!

Nå går dagene for det meste på Os med Vegard som morer seg med å kjøre store maskiner igjen, og jeg som koser meg i sofaen med Lula & kattene og tenker ut hva jeg vil gjøre i sommer. I løpet av de siste dagene har kuan flytta på sætra, jeg har henta tilbake Lula som har kosa seg på Lillehammer med Linda(storesøsteren min) de siste dagene, vi har vært på biltur nordover for å se på slåmaskin og tja, ikke stort mer enn det egentlig.  En litt annerledes hverdag fra de siste 4 mnd.